🔥Új! Ismerje meg legújabb fejlesztésemet a magyar e-kereskedelmi vállalkozások sikeréért: Automatizált termékleírás-fordítás webáruházaknak – új szintre emeljük a lokalizációt
Egyik jelentős automatizációs fejlesztési irányom a saját szótárral és mesterséges intelligenciával kiegészített gépi termékleírás fordítás, amely lehetővé teszi az online boltok számára a már meglévő termékleírásaik, -elnevezések többnyelvűsítését külföldi megjelenéshez, piacszerzéshez, vagy idegennyelvű termékadatok átvételét más forrásból automatizált fordítással. Megoldásom fő jellemzője, hogy a sajátszótáras és más kiegészítéssel a szakmai szövegek, szak-, brand- és más egyedi szavak és kifejezések használata esetén is jobb minőségű fordításokat kapunk, mint egy hagyományos gépi fordítóval.

Ez az automatizáció Unas Webáruházhoz is elérhető.
Az UNAS Magyarországon elsőként kínált előfizetői rendszerben komplett online értékesítési megoldást, amivel 2004-ben bevezette a bérelhető webáruház fogalmát a magyar piacra. A rendszer segítségével olyan folyamatosan fejlődő megoldást kap a felhasználó, amivel alacsony havidíj mellett magas funkcionalitású webáruházat tud üzemeltetni. A rendszerben közel 10.000 webáruház működik, a kezdetektől fogva a legnépszerűbb webáruházmotor Magyarországon.
Fő alkalmazási módok:
- Külföldi beszállítótól kapott idegennyelvű termékleírások, -elnevezések, -adatok fordítása magyar nyelvre. Azon e-kereskedők számára nyújt megoldást, akik nagy mennyiségben vesznek át termékadatot külföldi gyártóktól, beszállítóktól és azokat minőségi magyar nyelvű leírásokkal szeretnék megjeleníteni, változás esetén automatikusan frissíteni.
- Saját termékleírások, -elnevezések, -adatok idegennyelvű fordítása egy vagy több célnyelvre. Webáruház többnyelvűsítéséhez, külföldi piacszerzéshez, katalógusok készítéséhez nyújt segítséget növekedni, terjeszkedni kívánó e-kereskedők számára.
Alapértelmezés szerint az automata a beszállítónál kínálatban lévő, de a webshopba még fel nem töltött új termékek létrehozását (feltöltését) is végzi. Működése előre meghatározott logika szerint automatizáltan történik felhasználói beavatkozás nélkül.
A performancia tesztek alapján az automata egyszerre képes fogadni és feldolgozni cca. 50 ezer terméket, amely ütemezéssel és terheléselosztással tovább növelhető.
Az automatába bekerült a fordítófunkció, amely a terméknevek, termék leírások és paraméterek gépi fordításával megkönnyíti a gyors termékkínálat bővülést, de – egy módosított rendszerfelépítésben – a webshop többnyelvűsítésében is segítségünkre lehet.

Specifikációs részletek
Beszállítói feed-kapcsolat kialakításával és a terméknevek, paraméterek, -leírások (opcionálisan) gépi fordításával új termékek automatizált feltöltése UNAS, Shoprenter, Woocommerce, Shopify , vagy bármely más – akár egyedi fejlesztésű – e-kereskedelmi platformmal összekötve, amelynél rendelkezésre áll API kapcsolat, EDI, vagy távoli adatbázis kapcsolat, adatimport/export lehetőség.
A webshop termékfeltöltő automata főbb jellemzői
- Az automata kezelőfelülettel nem rendelkezik, működése a háttérben, ütemezetten valósul meg felhasználói beavatkozás nélkül.
- Az új termékeket az automata egy nyilvánosan meg nem jelenő külön kategóriába (pl. Új feltöltések / Uncategorized / Translated) helyezi, amely a webshop admin felületről elérhető.
- Az üzembe helyezést követően az automatikusan feltöltött termékek kezelése a webshop kezelője által végezhető.
- Az új termékek valamennyi adatát és paraméterét beállítja az automata a feedben lévő azonosítható és megfeleltethető adatok alapján. Új termék paraméterek feed adatok alapján történő létrehozása lehetséges (külön fejlesztésként elérhető)
- Az automatikusan létrehozott új termékeket az ár- és termékelérhetőség frissítő automata kezeli külön felhasználói beavatkozás nélkül. A termékek azonban nem jelennek meg, amíg státuszukat a webshop kezelője nem állítja át.
- A termékfeltöltő automata együttműködik a termék elérhetőség és árfrissítő automatával. Annak működéséhez szükséges paramétereket beállítja a termékek feltöltésekor.
- Az automata működése lehet egyirányú: feed – automata – webshop, de az adatok visszaolvasása – szinkronizációja is lehetséges.
- Az automata ütemezett feltöltést végez. A feltöltött termékek ütemenkénti mennyisége függ a feed feldolgozási lehetőségektől és a futtatási környezet lehetőségeitől (erőforrásaitól).
- Az automata új termékként feltölti a webshopba azon termékeket a beszállítói feedből, amelyek cikkszáma a webshopban nem található.
- Amennyiben a beszállító feedben található a termékekhez kategorizálási szempont, vagy kategória fa, úgy az automata ezeket az alkategóriákat kialakítja a feltöltött termékek jobb áttekinthetőségéhez (opcionális).
- További szempontok is megadhatók a feldolgozás sorrendiségéhez és kizárásokhoz, pl. raktárkészlet mennyisége, ár szerinti sorbarendezés (opcionális)
- A feltöltött termékek információit (terméknév, leírás, paraméterek, kép linkek stb.) az automata a beszállító által átadott feedben lévő adatok alapján állítja össze.
- A fordítási korlátra tekintettel a termékleírások fordítása alapértelmezetten ki van kapcsolva. Ez később bekapcsolható.
- Idegen nyelvű terméknév és leírás, illetve paraméter (opcionális) esetén az automata külső fél által biztosított gépi fordítást végez.
- A beszállítói feed-ben lévő termék paraméterek fordítással a termék leírásába beilleszthetők (opcionális).
- A termék képek manipulálását (átméretezés, részlet kivágása, átnevezés stb.) az automata nem végzi, ez külön igény esetén megvalósítható.
- Az automata az új termékek státuszát alapértelmezetten arra állítja, hogy azok nem jelennek meg a webshopban, listákban, keresésekben, ajánlókban és az export feedekben.
- A beszállítói feed-ben töröltként (deleted) megjelölt termék külön, nem nyilvános kategóriához hozzáadható és/vagy inaktívvá tehető, vagy törölhető (igény szerint, opcionális)
- Megrendelő által megadott konstans (dinamikusan nem változó) értékek paraméterekbe felvehetőek a termékekhez.
- Az automata a termékek alapértelmezett árát beállítja a webshopban a beszállítói feedben lévő nagyker. ár adatok és a külön megadott árazási logika alapján. Az árazási-működési logika alapvetően termékkör / -kategória árrés alapú kalkulációt alkalmaz, de kivételek is felvehetők.
- Az automata alapműködése szerint 1 célnyelven kezeli a termék információkat és paramétereket, azonban több célnyelv is beállítható külön igény szerint.
További tervezett kiegészítő fejlesztések:
- webshop termék paraméterek névváltozásának követése
- Termékadatok és egyedi logika alapján aggregált SEO beállítások: Meta adatok, Sef URL stb.
Gépi fordítás saját szótár kiegészítéssel
A gépi fordításoknál tapasztalható gyakorta rossz minőséget saját szótár alkalmazásával javítjuk fordítási folyamatban. Jellemzően a szakszavakat, -kifejezéseket, brand szavakat, de gyakorta általános szavakat és kifejezéseket sem úgy fordítanak alapértelmezés szerint a gépi fordító eszközök, mint azt elvárnánk. A kiegészített működésű gépi fordító erre nyújt megoldást az alábbi fő működési jellemzőkkel:
- Az automata a forrásnyelvről bármilyen, a gépi fordító szolgáltató által biztosított célnyelvre lefordítja a termékneveket és leírásokat (Leírás, Részletes tulajdonság). Külön igény esetén a kategóriák és termékparaméterek fordítása is lehetséges.
- A szótár alapú kiegészítéssel megadható a saját szótár a forrás-célnyelv közötti fordítások minőségének javításához (szakmai szótár);
A szótár n:1 egyeztetést alkalmaz, így több szó-kifejezés megadható egyszerre egy célnyelvi szóhoz-kifejezéshez; - fordításból kizárandó szavakhoz és kifejezésekhez külön lista megadható (pl. Márkanevek, idegennyelvi SEO kifejezések stb.)
- A fordításokhoz a forrás és célnyelv a futást megelőzően kerül beállításra, amely a későbbiekben változtatható a fordító szolgáltatás által kínált nyelvek bármely kombinációjára.
További tervezett fő fejlesztések:
- Termék név és leírás SEO szempontok szerinti összeállítása idegennyelven
Amennyiben külföldi beszállítótól venne át nagy mennyiségben termékadatokat, leírásokat, vagy webáruházát többnyelvűsítené, egyedi megoldásaimmal tudom segíteni üzleti céljai elérését.
Webáruháza vagy webshopja van? Akkor ez a bejegyzés Önnek szól: Egy webshop eredményeinek ugrásszerű növelése UNAS szolgáltatóval és -20% shopping kedvezménnyel (esettanulmány)
Ha további információra van szüksége, vagy kérdése merült fel, keressen bizalommal az elérhetőségeim bármelyikén.

IT & E-BUSINESS
Csatlakozzon Ön is több ezer követőmhöz a facebookon.
Ez is érdekelheti

Webshop automatizáció – termékfeltöltés és automatizált fordítás
🔥Új! Ismerje meg legújabb fejlesztésemet a magyar e-kereskedelmi vállalkozások sikeréért: Automatizált termékleírás-fordítás webáruházaknak – új szintre emeljük a lokalizációt Egyik jelentős automatizációs fejlesztési irányom a saját szótárral és mesterséges intelligenciával kiegészített gépi termékleírás fordítás, amely lehetővé teszi az online boltok számára a már meglévő termékleírásaik, -elnevezések többnyelvűsítését külföldi megjelenéshez, piacszerzéshez, vagy idegennyelvű termékadatok átvételét más … "Webshop automatizáció – termékfeltöltés és automatizált fordítás"
Olvassa tovább >
Online marketing és e-kereskedelmi lehetőségek felmérése, tanácsadás és költségtervezés
Online marketing és e-kereskedelmi lehetőségek felmérése, tanácsadás és költségtervezés céja egy költséghatékony és eredményes online marketing stratégiájának kialakítása, a megfelelő marketing csatornák, platformok, eszközök és folyamatok kialakítására javaslatok megtétele, valamint a költségtervezéshez kiinduló adatok biztosítása. A marketing kampánykezelés és tevékenységek megkezdése előtt célszerű ezen lehetőségeket felmérni és egy átfogó stratégiát kialakítanunk az online növekedéshez, a … "Webshop automatizáció – termékfeltöltés és automatizált fordítás"
Olvassa tovább >
Marketing Ügynökség Helyett Szakértői Támogatás: Optimalizálja Költségeit, Növelje Hatékonyságát!
Ismerje meg Ön is, hogyan változtathatja meg vállalkozása jövőjét az IT fejlesztések és digitális marketing szingergiájára alapuló üzletfejlesztési stratégia. Madarász Gábor vagyok, E-üzleti és E-kereskedelmi, digitális marketing, valamint IT fejlesztés területeken segítem a vállalkozások növekedését, profittermelését és jövőállóságuk biztosítását. Több mint egy marketing ügynökség Nem építek olyat, ahol Ön csak egy újabb ügyfél lesz a … "Webshop automatizáció – termékfeltöltés és automatizált fordítás"
Olvassa tovább >
Közösségi média platformok Magyarországon – Elérés, ügyfélszerzés, kapcsolatépítés
Online marketing stratégiában döntő szerepe van annak, hogy a megfelelő közösségi média platformot használjuk az ügyfeleink és üzleti céljaink elérésre és azokat hogyan használjuk. A cikk a BNI C686 üzleti kapcsolatépítő csoportban 2023 februárban megtartott előadásomat foglalja össze és egészíti ki. Rövid áttekintést adok Magyarországon leginkább használt közösségi média platformokról, elérési adatairól és használhatóságukról értékesítési … "Webshop automatizáció – termékfeltöltés és automatizált fordítás"
Olvassa tovább >
Automatizált termékleírás-fordítás webáruházaknak – új szintre emeljük a lokalizációt
Automatizált termékleírás-fordítás webáruházaknak – új szintre emeljük a lokalizációt Webshop tulajdonosként ismeri a problémát: a külföldi beszállítóktól érkező termékleírásokat le kell fordítani magyar nyelvre – lehetőleg gyorsan, pontosan és egységesen. Időigényes, monoton és sokszor költséges feladat, különösen, ha több ezer termékről van szó. Növekvő és ambíciózus e-kereskedőként pedig a külföldi terjeszkedés miatt szükséges terméknevek és … "Webshop automatizáció – termékfeltöltés és automatizált fordítás"
Olvassa tovább >
Családi pénztermelő modellek – hogyan teremt értéket a pénz a tudatosan építkező családoknál
Pénzügyi tudatosság és értékteremtés a modern családok számára – Madarász Gábor digitális üzletfejlesztőtől A legtöbb család számára a pénz bejön, elköltődik, ezzel el is tűnik. De azok, akik tudatosan alakítják ki a saját pénzáramlási szerkezetüket, megtapasztalják, milyen az, amikor a pénz helyettük dolgozik. Ez a különbség a hagyományos megélhetési modell és a valódi családi pénztermelő … "Webshop automatizáció – termékfeltöltés és automatizált fordítás"
Olvassa tovább >
Miért érdemes Google hirdetéseket használnia, ha nem akar lemaradni a versenytársaitól?
Amit a Google hirdetésekről tudni érdemes A mai digitális világban, ahol a verseny egyre kiélezettebb, számos cégvezető szembesül azzal a problémával, hogy versenytársaik előnyre tesznek szert a Google hirdetések használatával. Ha Ön is úgy érzi, hogy versenyhátrányban van, és attól tart, hogy cége lemarad, akkor érdemes elgondolkodni azon, hogyan tudna felzárkózni és kihasználni az online … "Webshop automatizáció – termékfeltöltés és automatizált fordítás"
Olvassa tovább >
Marketing ügynökség helyett szakértői támogatás! (videó)
Marketing ügynöség helyett szakértői támogatás: Küldjön üzenetet, vagy foglaljon időpontot egy kötelezettségmentes konzultációra!
Olvassa tovább >
Adatvezérelt Marketing Szolgáltatások: Az E-kereskedelem Sikerének Kulcsa
Az e-kereskedelem világában a verseny élesebb, mint valaha. Ahhoz, hogy egy webshop kiemelkedjen és sikeres legyen, elengedhetetlen az adatvezérelt marketing szolgáltatások alkalmazása. Az adatvezérelt marketing nem csupán trend, hanem egy nélkülözhetetlen eszköz a webshop marketing stratégiában. Ebben a cikkben megismerheti az adatvezérelt marketing alapjait, előnyeit és sikerének kulcsát az e-kereskedelem kontextusában. Mi az Adatvezérelt Marketing? … "Webshop automatizáció – termékfeltöltés és automatizált fordítás"
Olvassa tovább >
Business opportunities in Hungary – Entry strategy, market penetration, advertising
Unlock Lucrative Business Opportunities in Hungary! Are you eyeing the vibrant market of Hungary for your next business venture? Look no further! Discover a wealth of opportunities and formulate your winning entry strategy with our expert guidance. Why Choose Hungary? Crafting Your Entry Strategy: Together with my colleagues we will work closely with you to … "Webshop automatizáció – termékfeltöltés és automatizált fordítás"
Olvassa tovább >
IT üzleti elemzés – értékteremtés és hatékonyságnövelés
Az IT üzleti elemzés összefogja és összeköti az üzleti célok, folyamatok és működés, valamint az IT fejlesztés, üzemeltetés és rendszerszervezés feladatait és szereplőit. Fő feladatok közé tartozik IT üzleti elemzés nélkül megvalósított fejlesztés esetében gyakran azzal találkozhatnak az üzleti (megrendelő) részéről, hogy az igényeik és követelményeik nem jutnak érvényre, a fejlesztés csak lassan, erőforrás pazarlóan … "Webshop automatizáció – termékfeltöltés és automatizált fordítás"
Olvassa tovább >
20% kedvezmény Google Shopping hirdetéseire
A célom, hogy Magyarországon a legkevezőbb díjért biztosítsam a hazai e-kereskedő Partnereim részére a 20% Google Shopping hirdetési kedvezményt. Partneri együttműködéseim segítségével a Google Shopping hirdetések kattintásonkénti költségének 20%-át is megtakaríthatja, ha itthon, az Európai Gazdasági Térség (EGT) országaiban, Svájcban és az Egyesült Királyságban hirdeti webáruháza/webshopja termékkínálatát. A hirdetések eredményességének és költséghatékonyságának javításához automatizációs és … "Webshop automatizáció – termékfeltöltés és automatizált fordítás"
Olvassa tovább >
Közösségi média platformok Magyarországon – Elérés, ügyfélszerzés, kapcsolatépítés
Online marketing stratégiában döntő szerepe van annak, hogy a megfelelő közösségi média platformot használjuk az ügyfeleink és üzleti céljaink elérésre és azokat hogyan használjuk. A cikk a BNI C686 üzleti kapcsolatépítő csoportban 2023 februárban megtartott előadásomat foglalja össze és egészíti ki. Rövid áttekintést adok Magyarországon leginkább használt közösségi média platformokról, elérési adatairól és használhatóságukról értékesítési … "Webshop automatizáció – termékfeltöltés és automatizált fordítás"
Olvassa tovább >
Online marketing és e-kereskedelmi lehetőségek felmérése, tanácsadás és költségtervezés
Online marketing és e-kereskedelmi lehetőségek felmérése, tanácsadás és költségtervezés céja egy költséghatékony és eredményes online marketing stratégiájának kialakítása, a megfelelő marketing csatornák, platformok, eszközök és folyamatok kialakítására javaslatok megtétele, valamint a költségtervezéshez kiinduló adatok biztosítása. A marketing kampánykezelés és tevékenységek megkezdése előtt célszerű ezen lehetőségeket felmérni és egy átfogó stratégiát kialakítanunk az online növekedéshez, a … "Webshop automatizáció – termékfeltöltés és automatizált fordítás"
Olvassa tovább >
IT üzleti elemzés – értékteremtés és hatékonyságnövelés
Az IT üzleti elemzés összefogja és összeköti az üzleti célok, folyamatok és működés, valamint az IT fejlesztés, üzemeltetés és rendszerszervezés feladatait és szereplőit. Fő feladatok közé tartozik IT üzleti elemzés nélkül megvalósított fejlesztés esetében gyakran azzal találkozhatnak az üzleti (megrendelő) részéről, hogy az igényeik és követelményeik nem jutnak érvényre, a fejlesztés csak lassan, erőforrás pazarlóan … "Webshop automatizáció – termékfeltöltés és automatizált fordítás"
Olvassa tovább >
